BISTRE REŠITVE
Tradicija od aprila 1994 naprej!

  WWW PRO-ANDY      

ZALOŽBA        TRGOVINA KARAKONDŽULA        OBLIKOVANJE        RAZNO ◊     ◊ NOVICE ◊     ◊ PRODAJNI POGOJI

   NAZAJ V e-KNJIGARNO      NAROČILO     ZANIMIVO O KNJIGI

ŽELEZNIŠKA VOZILA NA MOTORNI IN ELEKTROMOTORNI POGON V SLOVENIJI

MARKO KOŠIR
MLADEN BOGIĆ
JOSIP ORBANIĆ
IZID: november 2019


MPC 25,00€ +
3,00€ poštnina po povzetju

Velikost 14,8 x 21,0 cm
strani 280
trda vezava,
barvne in čb-fotografije
za starost od 18 let naprej

 

IZ AVTORJEVEGA UVODA

O železnici in železniških vozilih je na voljo ogromno tiskanih in elektronskih virov. Nekaj jih je tudi v slovenščini. A ustrezen odgovor na vprašanje, kdaj so se pojavila vozila, predstavljena v tej knjigi, sem našel v knjigi Verija Švajgarja Železniška vozila, ki je izšla leta 1957 pri Državni založbi Slovenije. Skupaj s predhodnima izdajama je ta knjiga edini vir, ki predstavlja železniška vozila na ustreznem nivoju, primernem tudi bolj tehniško razgledanim ljubiteljem, čeprav je namenjena poznavalcem in posadkam parnih lokomotiv. Švajgar v svoji knjigi pove tudi nekaj o dizel in električnih lokomotivah, kakor tudi o motornikih obeh vrst. Seveda sem Švajgarjeve podatke dopolnil in posodobil z informacijami iz drugih virov.

Prvi Siemensov vagonček z električnim pogonom je bil atrakcija na razstavi v Berlinu leta 1879. Potem pa je minilo kar nekaj desetletij. Razlogi za to so bili različni, poglavitni pa je bil ta, da so iskali primerno vrsto napajalnega toka in elektromotorje dovolj velikih moči za pogon in vleko vlakov. Drugi razlog, ki je pogojeval uvedbo električne vleke, je bila razlika v samooskrbi s premogom v posameznih državah. Nemcem z bogatimi zalogami kvalitetnega premoga se ni nikamor mudilo, saj je pri njih parna lokomotiva doživela svoj višek že v drugi polovici tridesetih let 20. stoletja.

Drugače je bilo v Italiji in Švici, kjer svojega premoga niso imeli dovolj. Zato sta ti dve državi nekaj časa prednjačili v uvajanju in razvoju elektrovleke na železnicah. Neprimerno večja gospodarnost elektrovleke v primerjavi s parno in ekologija sta pospešili širjenje elektrovleke najprej po zahodni in srednji Evropi, nato pa tudi drugje.

V Severni Ameriki so imeli prve električne lokomotive že na prelomu iz 19. v 20. stoletje. Poceni nafta v neomejenih količinah v primerjavi z visokimi stroški za izgradnjo vozne mreže je bila razlog, da so se pozneje odločili za dizelelektrične lokomotive, ki pa so v bistvu električne, le da svoj vir energije vozijo s seboj. Kako je potekal razvoj teh lokomotiv in vozil, je prikazano v uvodu v delu, kjer so omenjena vozila na elektromotorni pogon. Dobrih trideset let pozneje so se pojavile prve dizelske lokomotive in motorniki. Tudi kratek opis razvoja tej vozil je v uvodu v delu, ki opisuje vozila s pogonom z dizelskimi motorji.

Pri nas je do danes knjigo o elektrovleki1 napisal le docent dr. Josip Orbanić, upokojeni prometni strokovnjak na Slovenskih železnicah. Nekatera poglavja iz Orbanićeve knjige so del moje zgodbe o električnih lokomotivah pri nas, zato je Orbanić naveden kot soavtor te knjige.

Tudi o dizlih in dizelmotornih vlakih je bilo do te knjige napisanega zelo malo. Še več – virov od leta 1945 do konca šestdesetih let prejšnjega stoletja skoraj ni. Zato je bilo iskanje podatkov in pisanje tega poglavja še posebej težavno. Mnogo več bolj urejenih virov je o elektromotornikih in električnih lokomotivah kot tudi o dizelskih motornikih od leta 1970 do danes (Stadler).

Opis sistemov električne vleke in osnova za zgodovinski pregled dogodkov na področju razvoja vozil z dizelskim in električnim pogonom sta delo soavtorja Mladena Bogića. Avtorstvo poglavij, ki sta jih napisala soavtorja, je vedno označeno s pripombo pod črto. Tako je nastala knjiga, ki na področju prvih dizelskih motornikov orje ledino in v nekaterih trditvah, kot je razvidno v besedilu, temelji na najbolj verjetnih predvidevanjih, le-ta pa se na koncu v celoti ujemajo s stanjem leta 1964.

Pred opisom posameznih vozil je še poglavje, ki razlaga nekatere strokovne pojme in nekatere elektronske naprave v sodobnih železniških vozilih. Poglavje zaključuje natančna razlaga označevanja motornikov in lokomotiv na nekdanjih Jugoslovanskih in Slovenskih železnicah, kar je še posebej pomembno, saj prihaja zaradi nepoznavanja označevanja do številnih napak pri razlagi in definicijah, ki so jih polni različni naslovi z železniško tematiko na spletu. Poglavje zaključi kratek pregled drugih prevoznikov, ki vlečejo vlake iz Luke Koper v različne smeri.

Avtor: Marko Košir

POSEBNA PONUDBA

Trenutno ni posebne ponudbe.

KAZALO

  • ZAHVALA

  • UVOD
    KAJ JE DOBRO VEDETI

  • ZGODOVINSKI PREGLED

  • OD PRVIH MOTORNIKOV DO LETA 1945

  • JUGOSLAVIJA OD 1929 DO 1941

  • ODBOBJE PO LETU 1945 (DO 1971) V SLOVENIJI

  • OBDOBJE OD 1971 NAPREJ V SLOVENIJI

  • DIZELSKE LOKOMOTIVE

 

  • DIZELSKE LOKOMOTIVE DRUGIH PREVOZNIKOV NA PROGAH SŽ

  • INDUSTRIJSKE LOKOMOTIVE

  • TIRNI TOVORNJAKI IN DREZINE

  • VOZILA NA ELEKTROMOTORNI POGON V SLOVENIJI

  • ELEKTROMOTORNIKI

  • ELEKTRIČNE LOKOMOTIVE

  • INDUSTRIJSKE ELEKTRIČNE LOKOMOTIVE

  • RUDNIŠKE IN JAMSKE ELEKTRIČNE LOKOMOTIVE

  • TABELA KRATICE

  • VIRI

NAZAJ V e-KNJIGARNO
NAROČILO ŽELEZNIŠKA VOZILA NA MOTORNI IN ELEKTROMOTORNI POGON V SLOVENIJI

S klikom na NAROČILO se odpre okno za pošiljanje e-pošte. Za naročilo knjige po povzetju navedite:

  • ime in priimek,
  • naslov,
  • pošto in kraj,
  • število izvodov.

Zahvaljujemo se vam za izkazano zaupanje in naročilo. Osebni podatki, ki nam jih posredujete za naročilo knjige, se bodo uporabili le za enkratno pošiljanje knjige.
Ko bo knjiga poslana, vaše podatke izbrišemo iz naših podatkovnih baz. Knjigo boste prejeli v roku do 4 delovnih dni po vpisu naročila, če je vaše naročilo popolno.
V primeru težav nam pišite na knjigarna@proandy-sp.si ali pokličite po telefonu
041 732 342 vsak delovnik med 9:00 in 12:00 uro in od 14:00 do 16:00 ure.

Preverite še splošne prodajne pogoje.

ZANIMIVOSTI O KNJIGI, NOVICE, PREDSTAVITVE, ITD.

 

domača stran podjetje povezave kazalo strani
 

NA ZAČETEK STRANI

Copyright © 2020, PRO-ANDY, Andrej Ivanuša, s.p., Maribor. Vse pravice pridržane. Zadnja sprememba na strani: 22.03.2020